Walczymy z piskami hamulców

2017-02-07
Walczymy z piskami hamulcówTa przypadłość rzeczywiście jest niemiłosiernie dokuczliwa. Mimo zachowania daleko idącej staranności, niekiedy po wymianie klocków hamulcowych na nowe, nie możemy się pozbyć dokuczliwych pisków, dobywających się z układu hamulcowego. Choć wiele osób twierdzi, że przyczyną tego stanu jest miernej jakości okładzina hamulcowa, to prawda leży zazwyczaj gdzieś po środku.

Niestety. Czynników, które mogą powodować piski jest mnóstwo. Od niskiej jakości klocków, po niepoprawnie działającą pompę. Najczęściej jednak znany "ze słyszenia" pisk to nic innego jak wibracje, które pojawiają się pomiędzy tłoczkiem, a tylną ścianą klocka hamulcowego. Często, po rozgrzaniu hamulców piski ustępują.

Jeśli mimo zastosowania odpowiednich środków chemicznych pisku nie dało się wyeliminować, wówczas należy zastosować specjalny podkład, umiejscawiany pomiędzy tłoczkiem (tłoczkami), a tylną ścianką klocka.

Wydatek nie duży, a efekt niezwykle zadowalający. Mimo wszystko zachęcamy, aby wszelkie prace związane z układem hamulcowym były wykonywane w wyspecjalizowanych warsztatach motocyklowych, posiadających odpowiednią wiedzę, doświadczenie i narzędzia. Należy pamiętać, że po każdej operacji związanej z wymontowaniem klocków z zacisków, układ hamulcowy powinien zostać bezwzględnie odpowietrzony.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixel