Walczymy z piskami hamulców
2017-02-07

Niestety. Czynników, które mogą powodować piski jest mnóstwo. Od niskiej jakości klocków, po niepoprawnie działającą pompę. Najczęściej jednak znany "ze słyszenia" pisk to nic innego jak wibracje, które pojawiają się pomiędzy tłoczkiem, a tylną ścianą klocka hamulcowego. Często, po rozgrzaniu hamulców piski ustępują.
Jeśli mimo zastosowania odpowiednich środków chemicznych pisku nie dało się wyeliminować, wówczas należy zastosować specjalny podkład, umiejscawiany pomiędzy tłoczkiem (tłoczkami), a tylną ścianką klocka.
Wydatek nie duży, a efekt niezwykle zadowalający. Mimo wszystko zachęcamy, aby wszelkie prace związane z układem hamulcowym były wykonywane w wyspecjalizowanych warsztatach motocyklowych, posiadających odpowiednią wiedzę, doświadczenie i narzędzia. Należy pamiętać, że po każdej operacji związanej z wymontowaniem klocków z zacisków, układ hamulcowy powinien zostać bezwzględnie odpowietrzony.